mari beramal dgn klik je at gambar tue....


Click here for Myspace Layouts

Thursday 1 September 2011

chewing gum



sebenarnye kan
tah larh,,2 3 mejak nie
aku salu je ase nak mengunyah chewing gum
ta kisah la chewing gum jenis ape
dentyne ke,,doublemint ke
ta kesah larh ape
aku paling suke menguyah bende nie
bile time aku bosan
pie paling da bezt time nak mengunyah bende nie
bile time paz abiz makan
aduh punye la nak tercari2
bukan ape la..
bile aku dah mengunyah bende nie terase segar je nafas
gigi pon terase bersih je tade rase cam sumtin
ta tau cam ne nak explain
lau nak tau bezakan
paz makan nanti
cer kunyah sebijik dua chewing gum tu

aku paling suke kunyah dentyne punye
espcially blueberry flavour

KEBAIKAN MENGUNYAH CHEWING GUM
kebaikan mengunyah chewing gum ni
adlh dpat mnegurangkan berat badan
sebab bile kite rase nak  mengunyah atau nak makan sumtin
better kite mengunyah chewing gum
sebab kalori dalam chewing gum sedikit
selain itu,,
tabiat mnegunyah chewing gum
sama membuat massage pada otot muke
selain dapat menjaga kebersihan oral kite.
selain itu,mengunyah chewing gum
dapat menaikan mood kite,
bile ea dapat merelakskan minda kite.

KEBURUKKAN MENGUNYAH CHEWING GUM
Menurut kajian, 
kalau kita kunyah tak berhenti 
kemungkinan perut dan mulut akan jadi penat 
dan tidak cukup rehat.
 Perlu juga risau tentang stomach burns, 
ulser dan kemungkinan beberapa jenis kanser 
yang perlu kajian lebih terperinci.
 Buat masa ini chewing gum merupakan suatu
 penemuan menarik dalam menurunkan berat badan.
 Cubalah untuk diri anda, mana tau berkesan?


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...