mari beramal dgn klik je at gambar tue....


Click here for Myspace Layouts

Monday 1 August 2011

mimpi ku,mengingatkan aku padanya

terasa sayu hatiku
bila aku terjaga dari mimipi ku
awal pagi tadi


terasa rindu terus meyerpa kedalam jiwa ku
sesungguhnya aku sangat sayang akan
kedua saudara kandungku
mereka adalah satu-satunya saudara lelaki ku
siapa yang tidak pernah punya kenangan bersama seseorang itu
walaupun orang itu pernah berbuat jahat terhadapmu
dan orang itu juga tidak rapat dengan mu 
seperti mana ia rapat dengan temannya
aku mengerti akan semua itu
semuanya ada sebab tertentu
 kenapa hal itu terjadi
jarak umur yang terlalu jauh tidak mengizinkan
kami untuk mengenali diri dengan lebih rapat


jujur aku sangat merindui arwah
yang telah lama meninggalkan kita semua
sesungguhnya aku insan yang dibebani satu dosa
yang tak mungkin akan terhapuskan
dan terampuni olah NYA

aku tidak punya kesempatan untuk
mengatakan bahawa aku telah memaafkan si arwah
apatah lagi untuk aku mengucapkan kata maaf

aku sesal akan ke egoaan aku dulu
aku tidak mahu jadi diri ku yang dulu
dan aku tidak sanggup untuk mengingatkan
kembali perkara itu


di dalam mimpi ku
aku, abang sulung ku dan si arwah
terlihat begitu mesra sekali
aku merindui saat kami bersama
walaupun tidak semesra hubungan orang lain
namun tetap ada terselit kebahagiaan

betapa mesra dan caringnya si arwah pada ku
didalam mimpi ku
sikap pelindung mereka berdua 
membuatkan diri terasa dihargai
kalau lah semuanya berada di duni realiti
alangkah bahagianya diriku
apakah semua kesilapan itu 
datang dari bimbingan kedua orang tua ku
atau diri kami sendiri??

biarlah semuanya berlalu....
mimpi adalah mainan tidur...
mungkin kerana aku selalu mengingatinya....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...